„Ennyire még soha nem álltak úgy a dolgok a történelem során, mint most." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Red Orchestra: Ostfront 41-45

A Red Orchestra-t a Tripwire Interactive fejlesztette UT mod volt. Indultak egy Mod készítő pályázaton, amin pénzt, és az Unreal Engine licenszét nyerték meg.
 
A Barbarossa hadművelettől Berlinig
 
A Red Orchestra kifejezetten egy multira kiépített játék, de van egy training része ahol a multis pályákon gyakorolhatunk botokkal. Ha még csak most kezded a játékot, akkor érdemes megnézni, mert így megismerkedhetsz a játékkal, a fegyverekkel és a pályákat is felfedezheted. De mivel az AI-t nem nevezhetjük valami okosnak, ajánlott tovább lépni a multira. A játék nagyon realisztikus. A fegyvereknek nagy a visszarúgásuk és ha nincsen letámasztva nagyon feltudnak rántani. Nincs mini térkép, se életerő. Mindenki egy lövésbe hal, kivéve akkor, ha kezét vagy a lábát találják el. Ha kezét kapja el elejti a fegyverét, ha lábon néhány másodpercig csak sétálva tud majd menni. Az is jó, hogy nem csak a közvetlen találatoktól sebesülhetsz meg.
 
Gameplay video

A golyók gellert kapva is eltalálhat. A MoH vagy a CoD sorozatokkal ellentétben itt nem kifizetődő az összevissza rohangálás, például ha egy nyílt utcán akarunk átrohanni, akkor először ellenőrizni kell, hogy nem áll- e valaki lesben, hogy lelőjön, illetve, ha van nálunk füstgránát, azt érdemes felhasználni, különben könnyen fűbe haraphatunk. Az RO-nak csak egy játékmódja van, egy frontline típusú zászlófoglalás. Ennek a lényege az, hogy meg van adva, hogy két csapat közül (szovjet és német) melyik a támadó és a védekező és ez alapján kell végrehajtani a feladatokat. A támadóknak el kell foglalni az összes kontrollpontot, míg a védekezőknek ezek megtartása és a támadók utánpótlásának lecsökkentése nullára. A játékban vannak tankos pályák, ahol nincsenek támadók és védekezők, csak a pontok elfoglalása a lényeg. De nem jó kevesen játszani, mivel a pályák hatalmasok és lehet hogy 10 percig senkivel sem találkozol, ami egy idő után unalmassá válik.
 
Kasztrendszer
 
A játéknak van egy kasztrendszere, ami korlátozza, hogy az adott fegyvertípusból mennyi lehet, így például nem kempel mindenki géppuskával vagy mesterlövészpuskával. A kasztok közül ki kell emelni a szakaszparancsnokot. Csak ő tud parancsokat osztogatni és tüzérségi csapást kérni. A tüzérségi csapás kérése úgy zajlik, hogy a távcsővel kijelöli, a célterületet majd egy rádión leadja a koordinátákat. Vannak még továbbá helyzetfüggő kasztok is ilyenek a mérnökök, a páncéltörők, és a harckocsizók.
 
 
A mérnöknek két táskabombája van, amivel a térképen piros karikával jelölt barikádokat vagy szögesdrótokat robbanthatja fel, de szükség esetén tankok ellen is használhatja. A harckocsikban általában három hely van: sofőr, tüzér és egy géppuskás. A normális működéshez minimum ketten kell benne ülniük.
 
Hangok és a grafika
 
A hangok tökéletesek. A fegyverek hangjai nagyon jók. Szinte hátborzongató, ahogy egy téli erdőben mész és távoli lövések hangját hozza feléd a szél. Vagy, ahogy üresen kattan a tár, pont akkor amikor ott van előtted az ellenség és már rád szegezi a fegyverét. Zenéből kevés, de fülbemászóak.
 

A grafika véleményem szerint nagyon szép. Az orosz sztyepp, a német városok, mind-mind szinte festőien vannak megcsinálva. A karakterek is jók, bár néhol kicsit darabosak. A mozgás animációkba csak a láblövésnél tudtam belekötni. Ha futva találod el a lábát, akkor olyan lesz mintha belassítva menne.
 
Box
 
A játékhoz tartoznak kiegészítések, modok. Az egyik legnagyobb a Darkest Hour amiben amerikaiak és angolok harcolnak a németek ellen a D- naptól kezdve egészen a háború végéig. Tovább növelték a realizmust is. A tankokból csak akkor lehet kiszállni, ha először kimásztunk a búvónyíláson, láblövés esetén pedig elesünk. A másik a Mare Nosturm ahol Észak- Afrikában harcolhatunk két új nemzettel (angolok, olaszok) és a hozzájuk tartozó fegyverekkel és járművekkel. Van még egy másik kiegészítő, ami a Revenge of Turul nevet viseli. Ebben hazánkkal harcolhatunk az oroszok ellen.
 
Vélemény

Rengeteg játékidőt biztosít, ha belejössz. Mindenkinek ajánlom, mert tényleg olyan, mintha egy igazi háborúban lennél.
 
PRO
  • Remek hangok

  • Visszaadja a háború hangulatát

  • Rengeteg fegyver, és a kasztrendszer

 
KONTRA
  • A tankos részek kicsit egyhangúak

  • Szükség van néhány óra gyakorlásra

 
Minimum konfiguráció:
  • CPU: 1 magos 1300 MHz

  • RAM: 256 Mb

  • VGA: Shader Model 1.4- DirectX 8.1/ 64 Mb

  • HDD: 2 Gb

  • Ajánlott konfiguráció

  • CPU: 1 magos 2400 MHz

  • RAM: 512 Mb

  • VGA: Shader Model 2.0- DirectX 9.0/ 128 Mb

  • HDD: 2 Gb

 
Írta: Almos97
 
 

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább