A múzeum szerint a felújítás kizárólag a páncélosok lengyelországi szerelmeseinek rendkívül aktív támogatásával sikerülhetett. A rekonstrukciós munkálatokban egyebek között egy magáncég segítette a múzeumot, és a több száz elemből álló lánctalpak összeállítását is egy magánszemély vállalta. Tomasz Ogrodniczuk, a múzeum szakértője a PAP lengyel hírügynökségnek azt hangsúlyozta, hogy a poznani féllánctalpas jármű a világ egyetlen működő Sd.Kfz 6 típusú példánya.
A renoválás során az erősen megrongált eredeti Maybach motort egy Mercedesszel helyettesítették. Hasonlóan jártak el a jármű más hiányzó vagy használhatatlan alkatrészeivel, amelyeket másolatokkal pótoltak. A működőképes vontatójármű hivatalos bemutatóját szeptemberre tervezik. Az öttonnás katonai jármű elsősorban lövegek vontatására szolgált, de néhány fős személyzetet és felszerelést is szállítottak vele. A felújított példányt a németektől a szovjetek szerezték meg, és még 1945-ben is használták, míg el nem süllyedt egy árokban.
A poznani múzeum több második világháborús járművet keltett már életre. Három éve például egy Sturmgeschuetz IV-es típusú löveget újítottak fel, amellyel jelenleg még lőni is lehet.
Forrás: Honvédelem.hu