Eleinte Stukának hitték, de a Balti-tenger mélyéről kiemelt roncsról kiderült, hogy az valójában egy JU88, amelynek felfedezése viszont szintén ritkaságszámba megy.
A Német Hadtörténeti Múzeum sajtósa, Sebastian Bangert pénteken arról tájékoztatott, hogy elég sokat feltártak már a roncsokból ahhoz, hogy kijelentsék: nem egy egymotoros JU87 Stuka zuhanóbombázóról, hanem egy kétmotoros JU88 harci gépről van szó. A két Junkers egyes részei ugyanis megegyeznek, abból a helyzetből pedig, ahogyan megtalálták, kezdetben úgy tűnt, hogy az egy Stuka lehet.
Mikor a szárnyát kiemelték, már világossá vált, hogy a nagyobb méretű JU88 roncsát találták meg. Bangert szerint a víz alatti képek egy Stuka roncsát körvonalazták, azonban a JU88 történelmi szempontból talán még fontosabb felfedezésnek számít. De legalább ilyen fontos, hogy a búvárok emberi maradványokat is találtak, köztük egy koponyát, hamarosan pedig megkezdik a pilóta azonosítását.
A Junkers JU87 – amelyet csak Stukaként ismernek, ez a német zuhanóbombázó, a "Sturzkampfflugzeug" rövidítése – sokkal ismertebb a JU88-nál, habár utóbbiból jóval többet gyártottak. A pokoli zajt keltő szirénájáról hírhedt Stuka fegyverzete szegényes volt, ráadásul viszonylag lassan repült. Manőverezési képessége gyenge volt, ezért könnyű préda volt a vadászgépek számára. Teljes egészében mindössze kettő maradt fenn belőle, az egyiket Londonban, a másikat Chicagóban állították ki. A kétmotoros JU88 szintén zuhanóbombázó volt, de több feladatra is bevetették, gyorsbombázó és éjszakai vadász is volt.
Forrás: Múlt-kor