Első ízben mutattak be olyan filmfelvételeket Németországban, amelyek színesben jelenítik meg a második világháborút: a számítógéppel retusált kockák meglepően életszerűek, és sokkolóak.
A modern számítástechnika tette lehetővé, hogy több, korábban ismeretlen filmtekercset is helyreállítsanak, eredetileg fekete-fehér felvételeket is kiszínezzenek, emellett több fényképet is restauráljanak. A Der Krieg című új, három részes tévésorozat eredetileg mozifilmként, Apocalypse címmel, Isabelle Clarke és Daniel Costelle rendezésében tavaly Franciaországban is látható volt. Ezt most 45 perces részekre vágták (Hitler támadása Európában, Lángokban a világ, Győzelem és vereség).
A film készítéséhez 100 különböző levéltár, vagy épp archívum anyagát használták fel, amelyekből kiderült, hogy a második világháborút miként látta a fronton harcoló katona, a lebombázott épületek között élő, otthonmaradt feleség, vagy épp a nácik által meghódított országok megfélemlített lakossága. Nem csak a brit Home Guard gyakorlatozó egységei, de a német tengeralattjárók által elsüllyesztett hajók, a lángoló orosz városok, vagy épp a Sasfészekben lazító Führer is színesben keltek életre.
Mindez sokkolta az egykori túlélőket is: a 78 éves berlini Elke
Breitenback például első alkalommal láthatta, hogy apja mit élhetett
át, amikor a német hadsereg tagjaként lerohanta Franciaországot. Persze
tabutémák így is maradtak: a civilek és zsidók lemészárlását, amelyet
sokszor teljesen titokban filmeztek le, nem színezték ki, mert a
készítők szerint ízléstelen lett volna.
A kritikusok szerint azonban mindez félrevezető, és helytelen. Így véli
Sven Felik Kellerhoff történész is, aki a Daily Mailnek adott
interjúban abban látta a problémát, hogy a filmben sokszor azokkal a
tekercsekkel illusztrálják a mindennapokat, amiket korábban
propagandacélokra készítettek, és amik épp ezért nem lehetnek hitelesek.