A német hadvezetés ezért a szövetséges légierőre akart megrendítő csapást mérni.
A német remények ...
Úgy látszott, az akció valóban sikerülhet. A második Jagdkorps számíthatott a meglepetés erejére, ezenkívül elegendő gépe is volt. Gépei; FW 190 A-8, valamint Bf 109G-14 és K-14 a híres német vadászrepülőgépek legújabb és legkorszerűbb változatai, a brit Spitfire-ek, amerikai Mustang P-51D és Tempest gépek méltó vételytársai. A Luftwaffénak azonban nagyon hiányoznak a jól kiképzett és harcedzett pilóták. A fiatalokat természetesen most is fűti a lelkesedés és a harci kedv, s nagyon szeretnék legyőzni az ellenséget, képzettségük azonban sokkal gyengébb a szövetséges pilótákénál.
... és szertefoszlásuk
1945. január 1-jén 7.30-kor az első Jagdgruppe ötvenöt FW 190-es gépe felszáll a német határtól 50 kilométerre lévő twenthei támaszpontról. Célpontjuk a belgiumi Maldeggem repülőtere, Brugge-tól 15 km-re. Amikor átrepülnek a német védelmi vonalak fölött, saját légvédelmük nyit tüzet rájuk... Ami az 1. Jagdguppéval történt, nem volt egyedi eset. Más csoportok sok repülőjét is a német légvédelem lőtte le, különösen, ha alacsonyan repültek. 9 óra körül a célhoz már nagyon közel járó német vadászgépek eltűnnek a ködben.
Csak tizenhárom, helyzetéről az utolsó pillanatban tájékoztatott gépnek sikerül elérnie a szövetségesek repterét. A teljesen meglepett brit légvédelem nincs felkészülve a támadás visszaverésére. A német repülőgépek lövik a 485. csoport repülőgépeit. Délebbre ötven FW 190-es és ME 109-es érkezik a St-Denys Westrem repülőtér, a lengyel 131. ezred támaszpontja fölé.
A lengyel gépeken kívül sok, a kedvezőtlen időjárás miatt leszállásra kényszerült brit és amerikai gép is van itt. A németek szünet nélkül támadnak. Az irányítótorony kétségbeesve hívja segítségül az éppen harci repülést végrehajtó lengyel 307. és 308. csoportot. Visszatérésük teljességgel meglepi a németeket. A 308. csoport pilótái az akcióban 12 német gépet lőnek le, egyet megrongálnak, a 317. csoport pedig 6 gép lelövésével és 4 gép megrongálásával büszkélkedhet. Két lengyel pilóta hősi halált hal. Az 1. Jagdgruppe küldetése félsikerrel végződik. Igen nagy pusztítást tudott véghezvinni a két repülőtéren, de 17 pilótája meghalt és 4 fogságba esett, ami állományának több mint egyharmada.
Egyedül a 3. „Udet" Jagdgruppe pilótáinak sikerült látványos sikert aratniuk. A csoport első repülőgépei 8 óra 50 perckor értek az eindhoveni repülőtér (a szövetségesek 124., 143. és 139. szárnyának támaszpontja) fölé, és sok Typhoon, Spitfire és B-25 Mitchell gépet megsemmisítettek a kifutópályán. Az egyik legkiválóbb vadászpilóta, a 3. Jagdgruppe parancsnoka, Heinz Bar Oberstleutnant 204. győzelmét aratta itt. A németek ennek ellenére leállították a támadást - a Bodenplatte hadművelettel ugyanis a földön, nem pedig légiharcban akarták megsemmisíteni a szövetséges légierőt.
A 3. Jagdgruppe győzelme nem ellensúlyozta az akcióban résztvevő vadászcsoportok többségének szerény eredményeit. Több csoportnak el sem sikerült érnie a célig. Mások rendezetlenül vagy túl későn értek oda, amikorra az ott állomásozó gépek már fölszálltak, megint másokat a légvédelem tizedelt meg. A Bodenplatte hadműveletben a Luftwaffe 650 repülőgépe vett részt, s közülük 277 odaveszett. A földön és a légiharcokban 479 szövetséges repülőgépet sikerült elpusztítaniuk, ami messze elmaradt a hadművelet céljától: a szövetséges légierő megsemmisítésétől. Sok pilótája meghalt, megsebesült és fogságba esett. A német légvédelemnek közel 200 saját repülőgép lelövésében volt része.
A szövetségeseknek, akik a Luftwaffét már holtnak tekintették, a hadművelet hatalmas meglepetést okozott. A németeknek azonban nem sikerült tehermentesíteniük a Wehrmachtot, vadászflottájuk viszont jelentősen meggyengült. Ezzel szárazföldi haderejüket megfosztották az értékes légi támogatástól, amiért később nagy árat kellett fizetniük.