A Szemjon Alekszejevics Lavocskin által vezetett tervezőbizottság egy szokatlan, I-22 vadászrepülőgép prototípusát állította elő 1938-1939-ben. Hagyományosnak tűnő külső megjelenésével a világon újonnan gyártott, áramvonalasított, egyszárnyú vadászrepülőgépek között ez volt az, amelyiknek nem fémből készült a feszített burkolata, hanem fából, kivéve a vezérlőfelületeket, amelyek szövettel borított könnyű ötvözetből készültek, és a rongálódás elkerülése érdekében a féklapokat teljes egészében fémből gyártották. A szövetborítást vízhatlanították és műgyantába áztatva tapadóvá tették, ami abban az időben szokatlannak számított, de ma már széles körben alkalmazott eljárás. Az eredmény egy elegáns, tiszta vonalú és jó manőverezőképességű vadászrepülőgép lett. Viszont a teljesítményt illetően minden tekintetben alulmaradt a többi orosz vadászrepülőgép-típussal szemben. Először több száz darabot gyártottak LaGG-2 típusként, majd a gyártást átállították a LaGG-3 típusra. Ennek a gépnek jobb motorja, orrsegédszárnyai, és korszerűbb fegyverzete volt. 1942-re minden LaGG vadászrepülőgépet oldalkormánnyal, behúzható faroktartóval és szárnyra szerelhető, két 22 gallonos üzemanyag-póttartállyal láttak el. A későbbi fejlesztések tették lehetővé a léghűtéses csillagmotorra való áttérést, amiből aztán az összes későbbi Lavocskin dugattyús motorú vadászrepülőgép származott.
-
Hossz: 8,88 m
-
Magasság: 2,68 m
-
Fesztávolság: 9,78 m
-
Hatótáv: 650 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 10.200 m
-
Szerkezeti tömeg: 2620 kg
-
Felszálló tömeg: 2620 kg
-
Csúcssebesség: 556 km/h
-
Fegyverzet: 1 db 20 mm-es SVAK gépágyú, 1 db 12,7 mm-es UBS géppuska, 1 db 7,62 mm-es SKASz géppuska, 2 db 110 kg-os bomba vagy 6 db 82 mm-es rakéta.
-
Motor: 1 db Klimov VK-105PF, 1210 LE