Az 1920-as évek végére a szovjet repülőgépgyártás lemondott a zsákmányolt külföldi gépek és licenciák alapján történő gyártásról, és hozzáfogott a teljes egészében hazai gyártmányú gépek készítéséhez. Egyik legismertebb közülük a TB-1-es (ANT-4) bombázógép. Tupoljev TB–1-es gépe korábban ANT–4-es jelzéssel vált ismertté, az ANT rövidítés a tervezőmérnök nevének betűiből állt össze. A kétmotoros tervezése 1924-ben kezdődött. A világ első, teljesen fémépítésű nehézbombázóján észrevehető Junkers professzor konstrukcióinak hatása. Összesen 216 darab TB–1-est gyártottak. A TB–1-es teljes egészében fémből készült, az egyfedelű repülőgép újszerű konstrukciójával, nagy teherbíró képességével és az akkori időben kiválónak számító óránkénti 200 km/h-s sebességével tűnt ki. A TB-1-es továbbfejlesztése volt az 1930-ban épített TB-3 (ANT-6) nehézbombázó.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 18,0 m
-
Magasság: 6,81 m
-
Fesztávolság: 28,72 m
-
Hatótáv: 1000 km
-
Személyzet: 6 fő
-
Csúcsmagasság: 4830 m
-
Szerkezeti tömeg: 4520 kg
-
Felszálló tömeg: 6810 kg
-
Csúcssebesség: 207 km/h
-
Fegyverzet: 6 db 7,7 mm-es PV-1 géppuska és 1000 kg bombateher
-
Motor: két darab 680 Le-s (510 kW) M-17 soros-motor