A 30-as évek közepén alighanem az SB-2 volt a világ egyik legjobb bombázógépe. 1935-től gyártották sorozatban, a szovjet iparnak ez az első tiszta fémépítésű repülőgépe eredetileg 730 LE-s M-100 típusú motorral és nem állítható légcsavarral készült, később azonban áttértek a 860 Le-s M-100A típusú, szélesebb burkolattal ellátott, állítható légcsavaros motorra. Az összesen 6967 megépült SB-2 legfontosabb típus-változata az SB-2bis volt, erősebb motorral és nagyobb üzemanyagtartályokkal. 200 db épült az SB-RK típusjelű zuhanóbombázó-gépből, 1100 Le-s Klimov M-105R motorokkal. A gép gyártási jogát a világháború kitörése előtt eladták a csehszlovák Avia cégnek, ők B-71 jelzéssel, "Katuska" becenévvel gyártották. A Tupoljev SB-2 részt vett a Finnország elleni háborúban, ennek "eredményeként" több sérült példányát zsákmányolták a finnek. Olyannyira sikeres volt ez az ügylet, hogy komplett századokat tudtak a levegőbe emelni a finn pilóták. A sors fintora, hogy a csehszlovákok gyártotta gépek közül nem egy a német támogatással létrejött szlovák állam légierejében vett részt a Szovjetunió elleni háborúban.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 12,57 m
-
Magasság: 3,25 m
-
Fesztávolság: 20,38 m
-
Hatótáv: 2300 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 9000 m
-
Szerk. tömeg: 4768 kg (felszálló tömeg: 7880 kg)
-
Csúcssebesség: 452 km/ó
-
Fegyverzet: két 7,62 mm-es forgatható géppuska az orrban, egy 7,62 mm-es forgatható géppuska a toronyban a törzs tetején, egy 7,62 mm-es forgatható géppuska a törzs alján és 600 kg-os bombateher zárt bombatérben
-
Motor: két 960 Le-s (716 kW) Klimov M-103 típusú, 12 hengeres V-motor