1928. július 7-én repült először az 1927-ben Polikarpov által tervezett egymotoros, kétfedelű repülőgép. Az eredetileg U- 2-nek nevezett repülőgép kiváló repülési tulajdonságokkal rendelkezett és "elnéző" volt a növendékek durva hibáival szemben is, így 1928-tól az 50-es évek közepéig a Szovjetunió standard motoros iskolagépe volt, de a második világháborúban futár és sebesültszállító változatai mellett éjszakai könnyű bombázó feladatkört is ellátott. Ez utóbbi feladatkörben a női személyzettel repülő bombázóalakulatok váltak ismertté, hiszen ilyen a többi hadviselő fél légierejében nem létezett. Voltak nyitott két- és háromüléses változatai, de sítalpakkal is felszerelhették. Sebesültszállító-változatai eleinte a hordszárnyak alatt vitték terhüket, később zárt teret alakítottak ki a törzsben erre a célra.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,71 m
-
Magasság: 3,08 m
-
Fesztávolság: 11,35 m
-
Hatótáv: 530 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 3035 m
-
Szerkezeti tömeg: 770 kg
-
Felszálló tömeg: 1350 kg
-
Csúcssebesség: 150 km/h
-
Fegyverzet: 1 db 7.62mm MG géppuska; ma. 250 kg bombateher
-
Motor: egy 110 LE-s Svezov M-11 csillagmotor