Berijev 1934/35-ben tervezte meg a KOR-1 repülőcsónakot, amely a Heinkel HD 55-ösöket váltotta fel a katapulttal ellátott szovjet hadihajókon. Súlyos szerkezeti gondok voltak vele, a csónaktest nem volt elég erős a katapultáláshoz, és rossz volt az úszóképessége is. 1939-ben készült el a javított Berijev KOR-2 (Be-4) változat, elvben teljes körű haditengerészeti felhasználásra, de ezeket a gépeket is inkább fegyverzet nélkül használták, jobbára a tenger felszínéről, nem pedig katapultról indítva. Csak kevés, talán 100 darab készült el belőlük, mielőtt a németek 1941 őszén elfoglalták volna a taganrogi Berijev gyárat. A Georgij Mihajlovics Berijevről elnevezett, repülőgéptervező- és gyártó komplexumot 1934-ben alapították meg az Azovi-tenger partján fekvő Taganrogban. A gyár első termékei az MBR-2-es (1934) rövid hatósugarú, és az MBR-7-es (1939) tengeri felderítő repülőgépek voltak. A szovjet haditengerészet a II. világháborúban alkalmazta az itt tervezett Be-2-es (KOR-1, 1937) és a BE-4-es (KOR-2, 1941) repülőcsónakokat is.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 10,50 m
-
Magasság: 4,05 m
-
Fesztávolság: 12,02 m
-
Hatótáv: 950 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 8100 m
-
Szerkezeti tömeg: 2055 kg (felszálló tömeg: 2760 kg)
-
Csúcssebesség: 360 km/h
-
Fegyverzet: egy 7,62 mm-es forgatható géppuska a hátsó fülkében és 300 kg-os bombateher külső megerősített pontokon
-
Motor: egy 900 Le-s (671 kW) M-25A típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor