„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Petljakov Pe-8/TB-7 nehézbombázó

pe-8
 
A Szovjetuniónak - a nagy nehézbombázók terén meglévő tapasztalatai ellenére - a TB-7 repülőgép volt ebben a kategóriában az egyetlen a II. világháború alatt, és csak néhány száz darabot gyártottak belőle. A prototípust az 1934-es tender alapján készítették el, négy db 1100 LE-s M-105 motorral, amelyet a törzs hátuljában lévő M-100 motorral vezérelt nagy töltőkompresszor töltött fel. Egyes típusokon AM-34FRN motorok voltak, de a Kuznyeckben történő gyártáshoz 1939-ben az AM-35A motort választották, ezáltal az ACN-2 feltöltő-rendszert elvetették. 1940-ben - az új szovjet elnevezési rendszernek megfelelően - TB-7 repülőgépet a tervező csoport vezetőjének, Petljakovnak tulajdonították, ő azonban két évvel később egy repülőgép-szerencsétlenségben meghalt, ezután a háborús fejlesztések többségét I. F. Nyezeval irányította. A maximális bombateher 4000 kg volt. Számos nagy távolságú feladat végrehajtásában vett részt Magyarország, Románia, és Németország keleti része felett. A Berlin elleni első nagyobb támadást 1941 közepén hajtották végre.

TECHNIKAI ADATOK
  • Méretek: hossz 22,47 m; magasság 6,84 m; fesztáv 39,95 m

  • Szerkezeti tömeg: 17 000 kg

  • Felszálló tömeg: 28 600 kg

  • Személyzet: 9 fő

  • Fegyverzet: egy 20 mm-es ShVAK a felső és hátsó lövésztoronyban, két 7,62 mm-es ShKAS a mellső lövésztoronyban és egy-egy kézi irányítású 12,7 mm-es BS mindegyik hátsó gondolában, és max. 4000 kg bombateher

  • Motor: (első sorozatgyártású) négy 1300 LE-s Mikulin AM-35A 12 hengeres, folyadékhûtésû V-motor; (második sorozatgyártású) négy 1475 LE-s Csaromszki M-30B 12 hengeres dízelmotor; (harmadik sorozatgyártású) négy Szvecov ASh-82FNV 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

  • Hatótáv: 3500 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 451 km/h; csúcsmagasság 7000 m

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább