Jellegzetes megjelenésű, hárommotoros egyfedelű, mely púpost idéző külleme miatt a “Gobbo Male- ditto” becenevet kapta. Noha eredetileg polgári repülőnek készült, az olaszok széles körben alkalmazták közönséges és torpedóbombázóként. Ez utóbbi kategóriában kora egyik legeredményesebb gépének számított. Az esetlennek tűnő SM.79-est 1934-ben az SM.81 Pipistrello polgári repülőgépből fejlesztették ki. Nem túl előnyös alakja ellenére rendkívül jó teljesítményt nyújtott, több rekordot is felállított. Az első jelentősebb sorozat az SM.79-I volt. A spanyol polgárháborúban éles helyzetben is kipróbálták, mint közepes bombázót. Az SM.79-II partvédõ célokra készült, alkalmassá tették külsõ felfüggesztésû torpedók szállítására. És mint már említettük, ebben a kategóriában a háború egyik legjobb modelljének számított. Az SM.79-III alsó lövészgondola nélkül készült, az SM.79B pedig egy kétmotoros, exportra szánt variáns volt. A típus szállítógépként a háború után is hadrendben maradt.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 15,6 m
-
Magasság: 4,4 m
-
Fesztávolság: 21,2 m
-
Hatótáv: 1900 km 1250 kg-os bombateherrel
-
Személyzet: 5 fő
-
Csúcsmagasság: 6500 m
-
Szerkezeti tömeg: 6800 kg (felszálló tömeg: 10 800 kg)
-
Csúcssebesség: 430 km/ó, emelkedőképesség 5000 m-re 19 p 45 mp alatt
-
Fegyverzet: egy 12,7 mm-es a pilótafülke fölött mereven beépített géppuska, egy 12,7 mm-es forgatható géppuska a törzs tetején, egy 12,7 mm-es forgatható géppuska a törzs alján lövészteknőben, egy-egy 7,7 mm-es forgatható géppuska kétoldalt a törzsön és 1250 kg torpedó- vagy bombateher
-
Hajtómű: három 780 Le-s (582 kW) Alfa Romeo 126 RC.34 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor