A Giovanni Casiraghi tervezte Piaggio P.108 négymotoros olasz bombázó a maga korában igazán ütőképesnek számított két 7.7 mm-es géppuskájával, 12.7 mm-es géppuskákkal az alsó és az orrlövegállásban, és két távirányitású ikergéppuskával a sárkányszerkezet alján. Több változat készült belőle – a második világháborúban ez volt Olaszország egyetlen valamire való négymotoros bombázója. A Piaggio P.108 1939-ben repült először és 1941 májusában állt szolgálatba. Végül is három változatban gyártották (P.108, P.108B, P.108T), ezek általában csak kismértékben tértek el egymástól. Összesen talán 160 darab épült belőle, és szinte az összes megsemmisült a harcok folyamán.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 22.30 m
-
Magasság: 6,0 m
-
Fesztávolság: 31,98 m
-
Hatótáv: 3520 km
-
Személyzet: 6-7 fő
-
Csúcsmagasság: 8500 m
-
Szerkezeti tömeg: 17 325 kg
-
Felszálló tömeg: 29 885 kg
-
Csúcssebesség: 430 km/h
-
Fegyverzet: két 7.7 mm-es Breda-SAFAT géppuska; öt 12.7 mm-es Breda-SAFAT géppuska az alsó és az orrlövegállásban, ill. a sárkányszerkezet alján; 3500 kg bombateher
-
Hajtómű: négy, egyenként 1500 Le-s (1120 kW) Piaggio P.XII RC.35 csillagmotor