Együléses vadász- és vadászbombázó repülőgép. A Macchi gyár az MC.200-ast a licencépítésű Daimler-Benz DB 601A motorral kitűnő vadászgéppé fejlesztette, amely MC.202 típusjelet kapta. A típus továbbfejlesztése lett az azonos tervezési koncepció alapján megszületett MC.205, már a Daimler- Benz helyi gyártású DB 605 motorjával. Az MC.205 prototípusát egy MC.202-ből alakították át, és 1942 áprilisában repültek vele először. Átalakították a szárnyat is, külső része nagyobb felületű lett. Az új vadászgépből 262 darab készült el MC.205 Veltro típusjellel, és 1943 júliusától állították szolgálatba. A későbbi repülőgépeken a 7,7 mm-es géppuskákat 20 mm-es gépágyúkra cserélték. A legtöbb gép a Köztársasági Nemzeti Légierő (Aeuronautica Nazionale Repubblicana) egységeinél repült, azután, hogy Olaszország 1943 szeptemberében fegyverszünetet kötött a szövetségesekkel. Az MC. 205N Orione magassági vadászgépnek csak a prototípusa készült el.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 8,85 m; magasság 3,04 m; fesztáv 10,58 m
-
Szerkezeti tömeg: 2581 kg
-
Felszálló tömeg: 3408 kg
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: két 12,7 mm-es, mereven beépített géppuska a törzs tetején és két 20 mm-es gépágyú a szárnyban, 320 kg-os bombateher
-
Hajtómű: egy 1475 LE-s (1100 kW) Fiat RA.1050 RC.58 Tifone típusú 12 hengeres, fordított hengerelrendezésű V-motor
-
Hatótáv: 1039 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 642 km/h; csúcsmagasság 11 045 m