A Macchi gyár az MC.200-ast a licencépítésű Daimler-Benz DB 601A soros motorral kitűnő vadászgéppé fejlesztette, amely az MC.202 Folgore (villám) típusjelet kapta. Első repülésére 1940. augusztus 10-én került sor, majd rá egy évre már szolgálatba is állították. A sokkal nagyobb teljesítményű MC.202-esek megjelenésével az MC.200-asok visszaszorultak a kísérővadász és a vadászbombázó gépek (MC.200CB) feladatkörébe. A Macchi Mc.202-esből megközelítőleg 1200 darab került gyártásra. Az igen fordulékony típus továbbfejlesztése volt az azonos tervezési koncepció alapján megszületett MC.205 Veltro, de ez már a Daimler-Benz helyi gyártású DB 605 motorjával készült.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 8,85 m; magasság 3,49 m; fesztáv 10,58 m
-
Szerkezeti tömeg: 2491 kg
-
Felszálló tömeg: 2930 kg
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: két darab 12.7 mm-es Breda-SAFAT és kettő 7.7 mm-es szintén Breda-SAFAT géppuska; max. 350 kg bombateher külső felfüggesztési pontokon
-
Hajtómű: egy 1075 LE-s (802 kW) Alfa Romeo R.A.1000 RC.41 (Daimler-Benz licens) soros, 12 hengeres, fordított V-motor
-
Hatótáv: 770 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 600 km/h; csúcsmagasság 11 500 m