A Ca 310-es Libeccio a Ca 308 Borea (Bóra) utasgép és a gyarmati szolgálatra szánt, többfeladatú katonai repülőgép, a merev futóműves Ca 309 (Ghibli) közeli rokona. Az 1937 áprilisában először repült, már behúzható futóműves Ca 310a támadó-, bombázó-, felderítő-, torpedóvető- és kiképzőgépek egész sorát nyitotta meg. A típus 1938-ban került korlátozott szolgálatba, amikor az olaszok 16 repülőgépet Spanyolországba küldtek - csapatpróbákra. Sikeresebben tudták külföldre - Magyarországra, Norvégiába, Peruba és Jugoszláviába - eladni, de a gépek teljesítménye sokkal rosszabb volt a gyár által ígértnél. Magyarország 36 gépet vásárolt, meg is érkeztek a csapatpróbákra; ezek során három repülőgép lezuhant. Részben ezért, részben a gyenge teljesítmény miatt 33 gépet visszaadtak Olaszországnak, vételárukat a később vásárolt repülőgépek (pl. a Breda Ba.65 és a Caproni CA 135) árába tudták be.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 12,20 m
-
Magasság: 3,52 m
-
Fesztávolság: 16,23 m
-
Hatótáv: 1205 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 7000 m
-
Szerkezeti tömeg: 3040 kg (felszálló tömeg: 4650 kg)
-
Csúcssebesség: 365 km/ó
-
Fegyverzet: két 7,7 mm-es mereven beépített géppuska a szárnyakban, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a lövésztoronyban a törzsön felül, és 400 kg-os bombateher a zárt bombaszekrényben
-
Hajtómű: két 470 Le-s (350,5 kW) Piaggio P.VII C.35 típusú, héthengeres, egysoros csillagmotor