A Caproni Ca 101 korszerűsített változatának szánt Ca 133-ast sok légellenállást csökkentő szerkezeti módosítással látták el. Ilyen volt a hosszú, csepp formájú motorburkolat (a három nagyobb teljesítményű motorra), az áramvonalazott futó- és szárnytartó dúcok, a burkolt főfutók, a módosított farokrész és az osztott fékszárnyak. A korszerűsítés ellenére az Olasz Királyi Légierő hamarosan ráébredt, hogy a típus csak gyarmati szolgálatban, Etiópia és Kelet-Afrika területein használható. Összesen 413 darab Ca 133 készült el, beleértve a módosított 21 darab Ca 133S altípusú mentőrepülőgépet és a 329 darabos, csökkentett fegyverzetű szállítógép-sorozatot. Amikor Olaszország 1940 júniusában belépett a második világháborúba, a Ca 133-asok könnyű prédái lettek a brit vadászgépeknek. A harmincas évek közepén Ausztria is vásárolt néhány példányt a típusból. Az ábrán látható egy közülük, az 1937-ben Zeltwegben állomásozó 2. repülőezred 1B bombázórajának repü- lőgépe.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 15,36 m
-
Magasság: 4,01 m
-
Fesztávolság: 21,23 m
-
Hatótáv: 1350 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 5470 m
-
Szerkezeti tömeg: 4190 kg
-
Felszálló tömeg: 6700 kg
-
Csúcssebesség: 265 km/ó
-
Fegyverzet: egy 7,7 mm-es, forgatható géppuska a törzs tetején lévő állásban, két 7,7 mm-es, forgatható géppuska az alsó lövészállásban, egy 7,7 mm-es, forgatható, lefelé tüzelő géppuska a törzs bal oldali ajtajában és 1200 kg-os bombateher külső felfüggesztési pontokon
-
Hajtómű: három 460 Le-s (343 kW) Piaggio Stella P.VII C.16 típusú, héthengeres, egysoros csillagmotor