Az első Gabbiano 1934-ben tette meg próbarepülését, és a típus akkor szerzett hírnevet, amikor Triesztből a Brit-Szomáliában lévő Berberába repülve 4966 km-es távolsági rekordot állítottak fel vele a vízigépek kategóriájában. 1936-ban kezdődött meg sorozatgyártása az olasz légierő számára, és amikor Olaszország 1940 júniusában hadba lépett, 202 darab állt szolgálatban. A háborús körülmények között azonban hamarosan bebizonyosodott, hogy a típus gyenge teljesítménye és fegyverzete miatt a haditengerészeti felderítő feladatokra nem hadrafogható, miáltal hamarosan visszaszorult a partvédelmi és a tengerészeti mentő feladatkörbe. Ennek ellenére a sorozatgyártás 1943 közepéig folytatódott, és összesen 444 repülőcsónak készült el, beleértve a Romániának és a nemzeti Spanyolországnak eladott kisszámú szériákat is.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 14,33 m
-
Magasság: 4,37 m
-
Fesztávolság: 22,47 m
-
Hatótáv: 2405 km
-
Személyzet: 5 fő
-
Csúcsmagasság: 7100 m
-
Szerkezeti tömeg: 3840 kg
-
Felszálló tömeg: 7050 kg
-
Csúcssebesség: 275 km/ó
-
Fegyverzet: egy 7,7 mm-es, forgatható géppuska az orrban lévő állásban, egy 7,7 mm-es, forgatható géppuska a motorgondola felett, egy 7,7 mm-es, forgatható géppuska a csónak tetején lévő lövészállásban és 640 kg-os bombateher a külső felfüggesztési pontokon
-
Hajtómű: egy 900 Le-s (671 kW) Isotta-Fraschini Asso XI R2C.15 típusú, 12 hengeres V-motor