1935. szeptember 17-én emelkedett először a levegőbe a Junkers Ju 87A. Ez a gonosz kinézetű, keselyűre emlékeztető, tört szárnyú repülőgép képes volt arra, hogy 90 fokos zuhanás közben hajszálpontosan célba juttasson egy 450 kg-os bombát.
A neve a Stuka, amely a német zuhanó harci gép (Sturzkampfflugzeug) kifejezés rövidítése. A Luftwaffe zuhanóbombázója a második világháború korai szakaszának egyik legfélelmetesebb fegyverévé vált. Zuhanás közben a kiengedett fékszárnyak és a repülőgép körül megváltozott légáramlás keltette jellegzetes sivító hang - amit a futóműre erősített szirénával tovább fokoztak - bénítólag hatott az ellenséges földi erőkre. Az angliai légicsata után kiderült azonban a modern vadászok elleni védtelensége, így 1942 után többségében már csak az orosz fronton ill. az Afrika Korps megsegítésére vetették be. Még a háború vége előtt, 1944-ben abbahagyták az addig 5700 darabot számláló gyártást.TECHNIKAI ADATOK
-
Legénység: 2 fő
-
Motor: Junkers Jumo 211J-1, 1420 LE
-
Sebesség: 408 km/h (4120 m-en)
-
Fegyverzet: 2 db 7,9 mm-es MG 81 géppuska, 2 db 7,9 mm-es MG 17 géppuska, max. 1800 kg bomba
-
Súly: 2760 kg (üresen), 5720 kg (harckészen)
-
Csúcsmagasság: 10.500 m
-
Hatótávolság: 760 km
-
Fesztávolság: 9,87 m
-
Hossz: 8,65 m
-
Magasság: 2,50 m