Fieseler Fi 156 'Storch' mentő- és futárgép
A német repülőgépipar egyik legfigyelemreméltóbb gépe a Storch volt. Tervezőjét különösen érdekelték a STOL (Short Take off and Landing = rövid fel- és leszállópályát igénylő) repülőgépek. A Storch 65 méteres gurulás után elemelkedett, leszállásához pedig csak 20 méternyi sáv kellett, és 40 km/óra sebességgel is jól vezethető maradt. Ezt használták ki pl. Mussolini kiszabadításánál. A Fi 156 egy katonai mentő- és futárgépet igénylő, 1935-ös kiírás nyomán született. 1936 nyarán repült először, és 1937-ben állították csapatszolgálatba. Mintegy 2900-at gyártottak. A fő változat, a Fi 156A jelű fegyvertelen volt, de a Fi 156C már négy fegyveres alváltozatban készült. A Fi 156D két alváltozata légimentőgép volt. Magyarország összesen 36 darabot használ felderítő- és futárgépként.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 9,91 m
-
Magasság: 3,06 m
-
Fesztávolság: 14,25 m
-
Hatótáv: 1050 km
-
Személyzet: 1 fő (+2 utas)
-
Csúcsmagasság: 5200 m
-
Szerkezeti tömeg: 935 kg
-
Felszálló tömeg: 1320 kg
-
Csúcssebesség: 175 km/ó
-
Fegyverzet: 1 db 7,92 mm-es MG 15 géppuska
-
Motor: 1 db 8 hengeres Argus As 10C-3, 240 LE