Junkers Ju 390 felderítőgép
A Junkers Ju-390 a 290-esnek a továbbfejlesztett változataként jelent meg.
Születése
Az RLM egy olyan bombázógépet és teherszállítót akart, amely meg tudja járni a Franciaország-Amerika útvonalat egy feltöltéssel. A Junkers művek egy továbbfejlesztett Junkers Ju-290-es tervét nyújtotta be.
A tesztrepülésre 1943-ban került sor. A gép éppen hogy meg tudta járni az utat, mert az út után már csak alig 20 km-re elegendő üzemanyaga maradt. Hadrendbe állításával az igen magas költségek miatt 1944-ben leálltak. Nagy szervízigénye pedig lehetetlenné tette az üzemeltetését. A háború után a Lufthansa járataként 1955-ig repült Berlinből New Yorkba.
A gépből 3 variáns született
-
A teherszállító
-
B tengeri őrjárat
-
C nehéz bombázó
Technikai Adatok
-
Személyzet: 10 fő+48 utas
-
Hossza: 34 méter
-
Fesztávolság: 50,30 méter
-
Magasság: 6,90 méter
-
Tömeg: 75,500 kg
-
Szolgálati csúcsmagasság: 6900 méter
-
Motor: BMW 801D csillagmotor
-
Hatótávolság: 9700 km ( C-változat 12840 km)
-
Sebesség: 505 km/h
-
Fegyverzet: 5 db 20 mm gépágyú, 3 db 13mm géppuska
-
Átadott gépek száma: kb 30 darab
Írta: Seres Szilárd