A II. világháború kezdetére nagyjából már elkészültek a Junkers Ju 88 utódjának szánt Ju 288 tervei, de a program késett, emiatt 1941-ben szükségessé vált egy közbenső típus. A választás - a Ju 88B 1940-ben először repült prototípusából kifejlesztett - Ju 188-ra esett. A közepes bombázó repülőgépet 1942-ben állították szolgálatba, 1100 darab készült belőle, több változatban: a Ju 188 bombázógép, két 1776 LE-s Junkers Jumo 213A motorral; a Ju 188D, az előző altípus felderítő változata; a Ju 188E bombázógépekbe csillagmotorok kerültek a soros motorok helyett; a Ju 188S nagymagasságú zavarógép, a Ju 188T pedig nagymagasságú felderítő repülőgép volt. A különféle céloknak megfelelően sok további altípust is kipróbáltak vagy megterveztek, így például éjszakai vadász- és ellenséges terület felett bevetett meteorológiai felderítő repülőgépeket.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 15,06 m
-
Magasság: 4,46 m
-
Fesztávolság: 21,98 m
-
Hatótáv: 2480 km
-
Személyzet: 4 fő
-
Csúcsmagasság: 10 100 m
-
Szerk. tömeg: 9410 kg (felszálló tömeg: 14 570 kg)
-
Csúcssebesség: 544 km/h
-
Fegyverzet: egy 20 mm-es forgatható gépágyú az orrban, egy 13 mm-es géppuska a toronyban a törzs tetején, egy 13 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részében, egy 7,92 mm-es iker géppuska az orr alatti gondolában és 3000 kg-os bombateher
-
Motor: két 1677 LE-s BMW 801D-2 14 hengeres, kétsoros csillagmotor