Az 1934-ben kettős, szállító és bombázó feladatra tervezett német Ju 86 első két változatát, a Ju 86D-t 1936 tavaszán állították szolgálatba. A csapatpróbákon a típus gyenge teljesítményt nyújtott, így folytatták a fejlesztést, létre jött a Ju 86B, a Ju 86F, a Ju 86Z polgári szállítógép, a Ju 86G gyakorló bombázó gép, és az exportra szánt Ju 86K. A nagy magasságú repülésekre készült két utolsó altípusnak, a Ju 86P-nek és a Ju 86R-nek túlnyomásos fülkéje volt. A 470 db elkészült repülőgépből Magyarország 1936-ban 66 Ju 86K-2 bombázógépet vett, 1937-1938-ban magyar WM-14K motorokkal állították őket hadrendbe.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 17,57 m
-
Magasság: 5,06 m
-
Fesztávolság: 22,47 m
-
Hatótáv: 1137 km
-
Személyzet: 4 fő
-
Csúcsmagasság: 5880 m
-
Szerkezeti tömeg: 5800 kg
-
Felszálló tömeg: 8200 kg
-
Csúcssebesség: 325 km/ó
-
Fegyverzet: egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska az orrban, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a lövészállásban a törzs tetején, egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska a törzs aljából leengedhető lövészteknőben és 1000 kg-os bombateher zárt bombatérben
-
Hajtómű: 2x600 LE-s Junkers Jumo 205C-4, egymással szembefordított, függőleges hengerelrendezésű dízelmotor