„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Heinkel He 115 torpedóvető hidroplán

Háromüléses, általános partvédelmi és torpedóvető hidroplán. 1935-ben írtak ki pályázatot korszerű torpedóvető hidroplánra, amellyel más partvédelmi feladatokat - felderítést vagy aknatelepítést - is végezni lehet. A nyertes Heinkel gyár első négy He 115V-l prototípusa 1937 augusztusában repült először. A Heinkel He 115-ösöket végül 1938-ban rendelték meg. Mintegy tíz He 115A-0 nullszériás hidroplánt adtak át 1938 nyarától, végül pedig 137 sorozatgép készült. Az elsők, a He 115A-k a továbbiakban három altípusban készültek, közülük egy exportra. A He 115B-k megerősített szerkezetű változatok voltak, két fő sorozatban, számos altípusjellel teljesítettek szolgálatot torpedóvető-, bombázó-, aknatelepítő és felderítő repülőgépekként. Sokat a hamburgi Weser Flugzeugbau (Weseri repülőgépgyár) gyártott licencben. A hidroplánok a német, a brit és a svéd légierőnél szolgáltak. A He 115A/B típusváltozattal szerzett első tapasztalatok azt bizonyították, hogy a hidroplán fegyverzete gyenge. Ezért 1940 elején egy prototípust 20 mm-es gépágyúval láttak el, amely az orrba került, a korábbi forgatható géppuska helyére, hogy a gép kisebb hadihajók elleni támadóképessége növekedjen. A kísérlet nem hozott figyelemre méltó eredményt, de az világos volt, hogy növelni kell a He 115-ös tűzerejét. A felismerés vezetett a He 115C-1 megszületéséhez, amelyen az orr alá egy 15 mm-es, mereven beépített géppuskát építettek a forgatható géppuska kiegészítéseként. Egy-egy mereven beépített 7,92 mm-es, hátratüzelő géppuska került a motorburkolatok végére a támadó vadászgépek elriasztására. A hidroplán-sorozat alváltozatai közé tartozott a megerősített úszótalpas He 115C-2, a He 115C-3 aknarakó hidroplán és a He 115C4, amelyet északi-sarkköri repülésekre fejlesztettek ki. Sok gépet később hajókaravánok kísérésére alakítottak át.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 17,30 m

  • Magasság: 6,59 m

  • Fesztávolság: 22,30 m

  • Hatótáv: 2580 km

  • Személyzet: 3 fő

  • Csúcsmagasság: 5.200 m

  • Szerkezeti tömeg: 6715 kg

  • Felszálló tömeg: 10.359 kg

  • Csúcssebesség: 295 km/h

  • Fegyverzet: 1-1 db 7,92 mm-es, forgatható géppuska az orrban és a pilótafülkében hátul, és 920 kg torpedó-, vagy bombateher.

  • Hajtómű: 2db 960 LE-s BMW 132K típusú 9 hengeres egysoros motor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább