A Luftwaffe első egyfedelű vadászgépére vonatkozó szerződés elnyeréséért a He 112 és a Messerschmitt Bf 109 tervezői vetélkedtek. Az aránylag fejlettebb Heinkel első 12 prototípusa 1935 nyarán repült először, és a kísérletek során különböző motortípusokat, szárny-, törzs- és vezérsíkváltozatokat próbáltak ki. A Luftwaffe a Bf 109-et választotta, de a német légügyi minisztériumra a Heinkel-gép olyan jó benyomást tett, hogy 43 darab He 112B-0 prototípust rendeltek, amelyek 1938 folyamán egy vadászezrednél repültek. A gépek közül 17-et Spanyolországba vezényeltek csapatpróbákra, majd azt a 15-öt, amely megmaradt belőlük, átadták a lázadó nemzeti erőknek. A többi repülőgépből Japán és Románia vásárolt 13-13 darabot. Románia később a 13 elkészült He 112B-1 sorozatgépből további 11 repülőgépet is rendelt, amelyek 1942-ig álltak ott hadrendben. Magyarország 1940-ben három He 112-est vett csapatpróbákra.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9,31 m
-
Magasság: 3,85 m
-
Fesztávolság: 9,15 m
-
Hatótáv: 1100 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 8500 m
-
Szerkezeti tömeg: 1620 kg
-
Felszálló tömeg: 2250 kg
-
Csúcssebesség: 510 km/h
-
Fegyverzet: egy 0,303 mm-es, mereven beépített géppuska az orrban, két-két mereven beépített gépágyú a szárnyban, két 7,92 mm-es, mereven beépített géppuska a törzs két oldalán és 60 kg-os bombateher külső megerősített ponton
-
Motor: egy 680 Le-s (507 kW) Junkers Jumo 210Ea típusú, 12 hengeres, fordított V-motor