Az 1930-as évek elején - a jelentős állami támogatásoknak köszönhetően - megjelentek az új német repülőgépek, például a Heinkel He 51 kétfedelű vadászgép, amely két 7,9 mm-es géppuskával rendelkezett, végsebessége pedig meghaladta a 330 km/h-t. A Heinkel repülőgépének különféle altípusai 1932 és 1934 között álltak szolgálatba, majd rögtön részt is vettek a spanyol polgárháborúban, ahol azonban a szovjet I-16 "Rata" vadászgépek, mind koncepciójában (egyszárnyas, behúzható futóműves), mind teljesitményben verte a kortárs német gépet. Nem véletlen, hogy 1937 áprilisától elkezdték leváltani őket a Condor Légióban. A spanyol földön harcoló szovjet pilóták csak "boldog idők"-ként emlegették a könnyűszerrel lelőhető, viszonylag lassú német kétfedelűek dicstelenül rövid "vendégszereplését". A II. világháború idejére már csak futárfeladatokat látott el ez a típus. Leváltására 1936 nyarán állították hadrendbe Németország utolsó kétfedelű vadászgépét, az Arado Ar 68-t.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,38 m
-
Magasság: 3,20 m
-
Fesztávolság: 10,99 m
-
Szerkezeti tömeg: 1895 kg
-
Felszálló tömeg: 2150 kg
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: két 7,92 mm-es géppuska és 200 kg körüli bombaterhelés
-
Motor: egy 750 LE-s BMW VI 7.3Z V-motor
-
Hatótáv: 700 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 338 km/h; csúcsmagasság 7700 m