1930-ban majdnem egyszerre kezdődött el a Heinkel gyárban két gép tervezése, a "Doppeldecker (kétfedelű)" Heinkel He 45, és az "Eindecker (egyfedelű)" He 46 tervezése. 1931-es megjelenése idején a kétüléses, kétfedelű gépet még 559 kW teljeítményű BMW VI motor hajtotta meg. Ezt a későbbi változatoknál már erősebb, Bramo SAM 322 motorokra cserélték. 1936 és 1938 között 20 darab He 46C-1s került bevetésre a spanyol polgárháborúban, majd a bolgár és a magyar légierőnél is szolgálatba állították. A keleti fronton ugyan még 1943-ban is bevetésre került a típus egy-egy gépe éjszakai bombázóként, de akkor már kivonták az aktív szolgálatból. Megközelítőleg 480 gép került legyártásra.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9,50 m
-
Magasság: 3,40 m
-
Fesztávolság: 14,02 m
-
Hatótáv: 1000 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 6040 m
-
Szerkezeti tömeg: 1765 kg
-
Felszálló tömeg: 2300 kg
-
Csúcssebesség: 250 km/ó
-
Fegyverzet: egy forgatható 7,92 mm-es mereven beépített MG 15 géppuska, 20 x 10 kg bombateher
-
Motor: egy Bramo SAM 322 motor