Bár a német repülőgépgyárak már 1933 előtt is kísérleteztek kifejezetten katonai célú típusokkal, ezeket viszonylag kis számban gyártották. 1934-től kezdve azonban – a jelentős állami támogatásoknak köszönhetően – megjelentek az új modellek, például a Heinkel He 51 kétfedelű vadászgép, amely két 7,9 mm-es géppuskával rendelkezett, végsebessége pedig 338 km/h volt. A Heinkel He 45 és He 46 repülőgépek felderítésre szolgáltak. Ez utóbbi két gép tervezését 1930-ban majdnem egyszerre kezdték meg a Heinkel gyárban. 1931-es megjelenése idején a kétüléses, kétfedelű He 45A-t még kiképzési feladatok ellátására készítették fel. A későbbi változatok - He 45B, He 45C, He 45D - már felderítő és könnyűbombázó szerepkörben kerültek alkalmazásra. Összesen 512 biplán készült el a gyártás 1936-os leállításáig. A spanyol polgárháborúban - a Condor-légió kötelkében - 40 darab He 45C típusú repülőgép harcolt, Franco-t támogatva.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 10,03 m
-
Magasság: 3,61 m
-
Fesztávolság: 11,48 m
-
Hatótáv: 1200 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 5500 m
-
Szerkezeti tömeg: 2105 kg
-
Felszálló tömeg: 2745 kg
-
Csúcssebesség: 290 km/ó
-
Fegyverzet: két darab 7,9 mm-es géppuska
-
Motor: egy BMW-VI-J32