Miután a jugoszlávok megrendelték a - német és jugoszláv gyárakban elkészült mintegy 70 darab Gnöme-Rhöme 14N csillagmotoros - Do 17M változatát, a Do 17K-t, a Dornier kidolgozta a Do 215 exportra szánt változatát is. Az eredetileg svéd rendelésre azonban a háború kitörése miatt egyetlen gépet sem szállítottak le. Összesen 112 darab repülőgép készült el, kettőt a Szovjetunió vásárolt meg kísérleti célokra, majd 1942-ben a németek a keleti fronton hetet a Magyar Királyi Honvéd Légierőnek adtak át. A svédeknek szánt, DB 601A motoros repülőgépek a Do 215A-1, míg a szovjeteknek szállítottak a Do 215B-3j típusjelet kapták. Az ábrán az 1942 nyarán Leeuwarden-ben állomásozó II/NJG 2 éjszakaivadász-század egyik Do 215B-5 repülőgépe látható.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 15,79 m
-
Magasság: 4,56 m
-
Fesztávolság: 18,02 m
-
Hatótáv: 2445 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 7060 m
-
Szerkezeti tömeg: 5780 kg
-
Felszálló tömeg: 8800 kg
-
Csúcssebesség: 470 km/ó
-
Fegyverzet: két 7,92 mm-es előretüzelő géppuska a szélvédőben, egy vagy két forgatható géppuska az orrban, két 7,92 mm-es forgatható lefelé tüzelő géppuska az oldalablakokban, egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska a törzs tetején, egy 7,92 mm-es géppuska a törzs alján és 1000 kg-os bombateher zárt bombatérben
-
Hajtómű: két 1100 LE-s Daimler-Benz DB 601Aa 12 hengeres soros motor