Négyüléses haditengerészeti felderítő repülöcsónak. A Do 18-ast közepes hatótávú tengerészeti felderítőgépnek tervezték, két feladatkörre is. Felül kellett múlnia a Dornier Wal 33 (1934-től Do 15) vízirepülőgép teljesítményét, és a Deutsche Lufthansa posta-repülőcsónakjaként kellett szolgálnia. A 148 elkészült repülőcsónakokból mindössze hatot kapott a polgári légiforgalom, a többit 1938-tól katonai szolgálatba állították. A katonai változatnak három fő típusa volt. A Do 18D három altípusából 75 darab készült 600 LE-s (447,5 kw) Junkers Jumo 2050 típusú dízelmotorokkal. A Do 18G elődjének megerősített, módosított fegyverzetű változata, a Do 18G hatszemélyes ískolagép volt. A Do 18G és H típusokból összesen 71 repülőcsónak készült el. Később sok Do 18G-t Do 18N-né alakítottak át a tengeri mentőszolgálat céljára.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 19,38 m; magasság 5,32 m; fesztáv 23,70 m
-
Szerkezeti tömeg: 5980 kg
-
Felszálló tömeg: 10 000 kg
-
Személyzet: 4 fő
-
Fegyverzet: egy 20 mm-es forgatható gépágyú a törzs tetején lévő lővészállásban, egy 13 mm-es, forgatható géppuska a törzs orrában lévő állásban és 100 kg-os bombateher külső felfüggesztési pontokon
-
Hajtómű: két 880 LE-s (656 kW) Junkers Jumo 2050 típusú, hathengeres, egymással szembefordított hengerelrendezésü dízelmotor
-
Hatótáv: 3500 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 267 km/h; csúcsmagasság 4200 m