A repülőgép tervezése Carl Bücker nevéhez fűződik, aki az I. világháborúban Német haditengerészetnél szolgált, mint tiszt. A háborút követően Svédországba ment, ahol a Svenska Aero AB (SAAB) igazgatója lett. 1932-ben Németországba visszatérve alapította meg a Bücker Flugzeugbau BmbH-t, ahol a Bü 131 gyártását el is kezdték. A Bü 131 lett a Luftwaffe hivatalos kiképzőgépe. A gyártási licencet Magyarország is megkapta, de gyártották Svájcban, Spanyolországban, Japánban (Ki-86A típusjelzéssel), és a háború után Csehszlovákiában is. A Magyar Királyi Honvéd Légierőben kiképző és futár feladatokat láttak el a típussal. Magyarországon kívül szolgált Németország, Finnország, Japán, Románia, Spanyolország, Svédország, és Svájc légierejében is.
A típus alváltozatai:
*Bü 131-A - Kétüléses oktató repülőgép alapváltozat
*Bü 131-B - Erősebb Hirth HM 504A-2 hajtóművel
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 6,62 m
-
Magasság: 2,35 m
-
Fesztávolság: 7,41 m
-
Hatótáv: 628 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 4050 m
-
Szerkezeti tömeg: 380 kg
-
Felszálló tömeg: 672 kg
-
Csúcssebesség: 183 km/h
-
Fegyverzet: nincs
-
Hajtómű: egy 100 Le-s Hirth HM 504 4 hengeres sorosmotor, fejjel lefelé beépítve