A Blohm und Voss Bv 141-est, csakúgy, mint a Focke-Wulf Fw-189-est, harcászati felderítésre tervezték. A repülőgép szokatlan, aszimmetrikus formájáról volt nevezetes. A teljes egészében üvegezett pilótafülke a szárny jobb oldalára, míg a törzs, a motor és a vezérsíkok a bal oldalára került. Az első három prototípus 1938 februárjában repült először, majd öt nuliszériás repülőgép készült Bv 141A-0 jellel. A berepülések során rosszul szerepeltek, a 865 Le-s (465 kW) BMW 132N motor gyenge volt. A következő öt repülőgépet erősebb motorra tervezték át, Bv 141B-0 típusjellel. A gépeket 1941 őszétől, majd 1942 nyarától kísérleti jelleggel már bevetették Nagy-Britannia, majd a Szovjetunió ellen, de a késedelmes fejlesztés miatt a programot 1943-ban leállították. A típusból mindössze 38 darab készült el és állt szolgálatba.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 13,95 m
-
Magasság: 3,56 m
-
Fesztávolság: 17,43 m
-
Hatótáv: 1900 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 10 400 m
-
Szerkezeti tömeg: 4680 kg (felszálló tömeg: 6130 kg)
-
Csúcssebesség: 438 km/ó
-
Fegyverzet: két 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke tetején, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a szintén forgatható törzsvégben és 200 kg-os bombateher a külső felfüggesztési pontokon
-
Hajtómű: egy 1560 Le-s (1163 kW) BMW 801A típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor