„Bár a háborúkat fegyverekkel vívják, de emberekkel nyerik meg." - George Patton

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Arado Ar 196 felderítő hidroplán

Az Arado Ar 196-ost 1936-ban fejlesztették ki, a német hajókon rendszeresített, katapultról indítható, tüzérségi megfigyelésre és felderítésre használt Heinkel He 50 hidroplán utódjául. Öt prototípus épült, három egyetlen, kettő pedig kettős úszótalppal. A prototípusok 1938 nyarán repültek először, az Ar 196A széria (536 repülőgép) kettős úszótalppal készült, 1939 késő őszétől állították szolgálatba. Az altípusok közül az Ar 196A-0 volt a nullszéria, az Ar 196A-1 pedig két mereven beépített, előretüzelő géppuskával az alaptípusnak tekinthető. A továbbfejlesztett Ar 196A-2 gépekre két mereven beépített, előretüzelő, 20 mm-es gépágyú került, az Ar 196A-3-ast pedig szerkezetileg erősítették meg. Szériában ebből az altípusból épült a legtöbb. Az Ar 1964A-4 különleges rádió-berendezést kapott, az Ar 196A-5-ösökön pedig a fegyverzetet módosították. Létezett öt darab Ar 196B-0 repülőgép is, az egy úszótalpas változat nullszériájából. Nagyobb csatahajók fedélzetén 4 db fért el a két úszótalppal felszerelt repülőgépekből, melyeket a tengeri hadszíntéren, de parti felderítésre is használtak.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 11,01 m

  • Magasság: 4,43 m

  • Fesztávolság: 12,42 m

  • Hatótáv: 1070 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 7060 m

  • Szerkezeti tömeg: 2570 kg (max. felszálló tömeg: 3730 kg)

  • Csúcssebesség: 320 km/ó

  • Fegyverzet: két 20 mm-es MG-FF, a szárnyakba épített fix gépágyú, egy 7,92 mm-es, mereven beépített géppuska jobboldalt a törzs elején, egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén és 100 kg-os bombateher a külső függesztő pontokon

  • Motor: egy 970 Le-s {723 kW} BMW 132K típusú kilenchengeres, egysoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább