A Luftwaffe alapvető kétüléses iskolagépe, első repülésére 1938-ban került sor. Az Ar 96 típus első, kisebb változatának jele "A" volt. A szárny két főtartós, alumíniumszerkezetű konstrukció volt, enyhén nyilazott kivitelben, a szárnytő belépőélénél kisebb dudorral a behúzható futómű kerekének elhelyezésére. A szárny belépőélének 1/3-át automatikus működésű orr-segédszárnnyal látták el. Az Arado Ar 96A stabil, igen jól vezethető gép volt. A háború folyamán összesen 3500 db készült belőle. A magyar légierőnél 1941-ben rendszeresítették, majd a budapesti MÁVAG megvásárolta a repülőgép és a soros, léghűtéses, nyolchengeres As-411 motor gyártási licencét. A motorok gyártásával a győri MWG RT-t bízták meg. 1944-ig közel száz gép alkatrészei készültek el, de összeszerelésükre már nem került sor.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9,10 m
-
Magasság: 2,65 m
-
Fesztávolság: 11,05 m
-
Szárnyfelület: 17.10 m²
-
Hatótáv: 990 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 7100 m
-
Szerkezeti tömeg: 1295 kg
(max. felszálló tömeg: 1700 kg) -
Csúcssebesség: 330 km/h
-
Fegyverzet: egy 7,92 mm-es MG 17 géppuska
-
Motor: egy 465 Le-s (347 kW) Argus As 410A-1 12 hengeres, fordított V-motor