Az 1930-ban Walter Blume által tervezett felsőszárnyas, egyfedelű, merev futóműves Arado Ar 76 arra a pályázatra készült, amelyet a Légügyi Minisztérium (RLM) írt ki. A pályázaton a szakértők végül a rivális Focke-Wulf Fw 56 Stösser-t hírdették ki győztesnek, de az Arado Ar 76-ra is érkezett egy kisebb számú megrendelés. A gép első repülésére 1934-ben került sor, majd 1936-ban a sorozatgyártás is beindult. A háború végéig szolgálatban állt, és összesen 11 500 gép készült el a típus különböző vátozataiból.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 7,21 m
-
Magasság: 2,55 m
-
Fesztávolság: 9,50 m
-
Hatótáv: 470 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 6405 m
-
Szerkezeti tömeg: 750 kg
-
Felszálló tömeg: 1070 kg
-
Csúcssebesség: 267 km/h
-
Fegyverzet: két 7,92 mm-es MG 17 géppuska, 2 x 10 kg-os bombateher külső felfüggesztésen
-
Motor: egy 240 Le-s (180 kW) Argus As 10C típusú motor