Az Arado 68 Németország utolsó kétfedelű vadászgépe volt. A Heinkel He 51-t váltották le vele, 1936 nyarán. A típus az utolsó generációs kétfedelű vadászgépek jellegzetes példánya: vonalvezetése tiszta, motorja aránylag erős, szabadonhordó, átmenő futóműve van. Mindezek ellenére az első vonalbeli szolgálata csupán 1938-ig tartott, amikor a Messerschmitt Bf 109-essel váltották fel. Az Ar 68 két fő altípusa (a szolgálatba állítás sorrendjében): a 750 Le-s (559 kW) BMW VI V-motorral szerelt Ar 68F-1 és a nagyobb szériában készült Ar 68E-1. Az utóbbira már módosított Junkers motor került. A gép korlátozott számban és korlátozott sikerrel részt vett a spanyol polgárháborúban, ahol a zömök orosz Polikarpov I-16 szinte lesöpörte az égről. Az utolsó Ar 68 az 1939/40-es télén éjszakai vadász- és felderítőgépként állt szolgálatba, de 1940 tavaszára már csupán másodfokú kiképzésre szolgáló iskolagépként és vadász-gyakorlógépként alkalmazták őket.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9,51 m
-
Magasság: 3,28 m
-
Fesztávolság: 11,05 m
-
Hatótáv: 415 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 8105 m
-
Szerkezeti tömeg: 1840 kg
-
Felszálló tömeg: 2475 kg
-
Csúcssebesség: 335 km/h
-
Fegyverzet: két 7,92 mm-es, a törzsre a pilótafülke elé mereven beépített géppuska, 60 kg-os bombateher külső felfüggesztésen
-
Motor: egy 690 Le-s (515 kW) Junkers Jumo 210Ea típusú, 12 hengeren V-motor