Az Arado Ar 66 egy egymotoros, kétüléses, kétfedelű repülőgép volt, 1932-ben repült először. Az Arado cégnél ez a gép volt az utolsó, melyet még Walter Rethel irányításával terveztek. (Ezután már a Bayerische Flugzeugwerke vezető tervezőmérnökeként dolgozott tovább – Willy Messerschmitt társaságában.) A típus jellegzetes példánya az utolsó generációs kétfedelű vadászgépeknek: vonalvezetése tiszta, motorja aránylag erős, szabadonhordó, átmenő futóművel rendelkezett. 1933-ban állította szolgálatba a Luftwaffe, legelőbb mint kiképzőgépet, később mint éjszakai támadógépet alkalmazták. A Luftwaffe ilyen gépekből állította fel 1943-ban az éjszakai támadócsoportjainak egy részét a keleti fronton, a hasonló felépítésű Gotha Go 145 típussal együtt.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,30 m
-
Magasság: 2,93 m
-
Fesztávolság: 10,0 m
-
Hatótáv: 716 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 4500 m
-
Szerkezeti tömeg: 905 kg (felszálló tömeg: 1330 kg)
-
Csúcssebesség: 210 km/h
-
Fegyverzet: az eredeti változatnál nincs
-
Motor: egy 240 Le-s Argus As 10 C nyolchengeres fordított V-motor