Az Arado Ar 65 nagyon hasonlított elődjére, az Arado Ar 64 - szintén kétfedelű - vadászrepülőgépre. Az egyetlen jelentős különbség a motor típusában és elrendezésében volt, és a szárnyfesztávot is megnövelték egy kissé. Az első Ar 65 1931-ben készült el, a továbbiakban hatféle típusváltozatban készült. A prototípusokat 65A-C-vel jelölték, míg a sorozatgyártási modellek a 65D-F jelölést kapták. Az első Ar 65D 1933-ban készült el és állt szolgálatba két vadászrepülőcsoport kötelékében - ezek a Fliegergruppe Doberitz és Fliegergruppe Damm voltak. Karrierje nem volt hosszú, 1935-ben az Ar 65-t már csak gyakorlógépként alkalmazták, majd gyártását is leállították 1936-ban. Összesen 85 repülőgépet gyártottak ebből a típusból, ezekből tizenkét gépet átadtak a szövetséges Bulgáriának.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,40 m
-
Magasság: 3,43 m
-
Fesztávolság: 11,20 m
-
Hatótáv: 500 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 7500 m
-
Szerkezeti tömeg: 1510 kg
-
Felszálló tömeg: 1930 kg
-
Csúcssebesség: 300 km/ó
-
Fegyverzet: két 7.9 mm-es MG 17 géppuska
-
Motor: egy 750 Le-s BMW VI 7.3 vízhűtéses motor