Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
A Weimari Köztársaság idején – a versaillesi békeszerződés rendelkezéseinek kijátszására – titokban kezdték meg a német légierő kiépítését. 1921-bnen a Reichswehr (Védelmi Minisztérium) keretein belül egy kicsiny repülési osztály alakult meg, majd 1923-tól a Szovjetunióban – szintén titokban – indult meg a német repülő személyzetek kiképzése. Ugyanekkor kezdődött az új katonai repülőgépek fejlesztése, így az együléses vadászoké is.
Tulajdonképpen az Arado Ar SD I volt az első vadászrepülőgép-modell, melyet a warnemündei Arado Handelsgesellschaft-nál (később Arado Flugzeugbau, majd Arado Flugzeugwerke GmbH) építettek. A gépet Walter Rethel mérnök tervezte az 1920-as években, aki korábban a Fokker cégnél dolgozott. Az SD I. hagyományos kialakítású volt, az acél-csőszerkezet mellett a pilótafülke fémből, míg a hátsó rész fából készült. A kétfedelű gép szárnyait N-alakú dúcokkal és merevítő huzalokkal kapcsolták össze. Szakértők szerint azonban a biplán gép teljesen a Fokker modellekre hasonlított. Az SD I-et egy 425 LE-s, 9-hengeres, léghűtéses Bristol Jupiter csillagmotorral készítették, melyet a francia Gnome-Rhone cég licencben gyártott. Védő fegyverzetként később 2 db szinkronizált 7,92 mm-es MG 08/15 géppuskát szereltek rá.
A két prototípus közül az első (a 49-es gyári számú) 1927-ben Rechlinben repült először dr. Theodor Bienen pilótával. A 21. berepülés alatt, 1927. október 11-én a gép azonban lezuhant. Theodor Bienen pedig életét vesztette. (Más források szerint 1927. október 11-én vagy 27-én repült először az SD I-es.) A repülőgépnek már ekkor megmutatkoztak a hiányosságai. Elsősorban a repülési paraméterekkel voltak elégedetlenek a szakemberek, ezért a Reichswehrministerium illetékesei a szerkezet áttervezését javasolták. Ezek a beavatkozások végül egy új gépet, az Arado SD-II-őt eredményezték. Az SD I-et a Szovjetunióban, a lipecki bázison is kipróbálták, ahol további berepüléseket végeztek vele.
85 éve másfélmillió német katona, két és félezer páncélos, kétezer repülőgép zúdult az egymilliós lengyel hadseregre, amely alig 150 páncélossal és 400 elavult repülőgéppel rendelkezett. 1939. szeptember 1-jén tört ki…
Adolf Hitler kezében ostorral, két fegyveres társaságában berontott a Bad Wiessee-i Hanselbauer szálloda 7-es számú szobájába. „Röhm, le vagy tartóztatva!” – ordította. Ernst Röhm, az SA (Sturmabteilung) nevű náci félkatonai szervezet…
81 éve, 1943. május 16-án ért véget a megszálló nácik elleni felkelés a varsói gettóban. A varsói gettófelkelés a legjelentősebb zsidó ellenállási akció volt a II. világháború idején, amely súlyos…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.