Az I. világháborút lezáró versaillesi békeszerződés Németország számára – többek között – megtiltotta, hogy légierőt működtessen, valamint katonai repülőgépeket gyártson. Az intézkedés kijátszására már az 1920-as években elkezdődött az új légierő alapjainak a lerakása. Az Arado repülőgépgyárban végül az SD II és SD III típusú gépek továbbfejlesztéseként készült el az Ar 64-es együléses vadászrepülőgép. Az Ar 64-es volt az első vadász feladatú, kétfedelű gép, melyet az újrafegyverkezéskor és a Luftwaffe megalakításakor már gyártottak, így szinte azonnal szolgálatba tudták állítani.
Az Arado SD II és SD III típusú gépekkel szerzett tapasztalatok alapján alakították ki az Ar 64-es modellt. Ehhez alapos aerodinamikai vizsgálatokat folytattak le, amelyek eredményeképpen átalakították a törzsszerkezetet. Ar 64a prototípus végül egy db 530 LE-s (395 kW) Siemens Jupiter VI, kilenchengeres csillagmotort kapott, ami – a jobb teljesítmény reményében – egy négytollú fa-léglégcsavart hajtott meg. A prototípussal a szovjetuniói Lipeckben folytattak kísérleteket, miközben a Fokker D.XIII modellt is vizsgálták.
-
Gyártó: Arado Flugzeugbau
-
Típus: vadászrepülőgép
-
Személyzet: 1 fő
-
Motor: 1 db 530 LE-s (395 kW) Siemens Jupiter VI, kilenchengeres, léghűtéses csillagmotor
-
Fesztávolság: 9,90 m
-
Hosszúság: 7,82 m
-
Magasság: 2,85 m
-
Szárnyfelület: 24,60 m²
-
Üres tömeg: 1245 kg
-
Max. felszálló tömeg: 1670 kg
-
Utazósebesség: 210 km/h 6000 m magasságban
-
Emelkedőképesség: 1,8 perc 1000 m magasságba
-
Max. sebesség: 259 km/h
-
Csúcsmagasság: 6800 m
-
Fegyverzet: 2 db 7,92 mm-es MG 08/15 géppuska, és kisebb bombák