A többfeladatú Me-410 "Hornisse" repülőgép a Me-210 nehézvadász kudarca nyomán született, annak pótlásaként. A Me-210 hibáit csak közvetlenül a program végleges törlése előtt tudták megszüntetni. A Me-210-est ezután már csak Magyarországon gyártották, 1944 őszéig, a Dunai Repülőgépgyárban, ahol 134 darab a magyar, 146 pedig a német légierő részére készült el. A Me-410 megőrizte elődje főbb formáit, de a végrehajtott légerőtani módosításoknak és a Daimler-Benz DB 603A V-motoroknak köszönhetően teljesítményei lényegesen jobbak lettek. 1942 őszén repült először, és végül 1137 repülőgépet gyártottak a Me-410A három és a Me-410B öt fő altípusából. Az utóbbi sorozatot már DB 603G motorokkal készítették. A B-5 jelzésű hajótámadó, a B-7 nappali és a B-8 éjszakai felderítőgépek a háború végéig csak kísérleti fázisba jutottak.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 12,47 m
-
Magasság: 4,25 m
-
Fesztávolság: 16,31 m
-
Hatótáv: 1672 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 10 450 m
-
Szerkezeti tömeg: 7525 kg (felszálló tömeg: 9651 kg)
-
Csúcssebesség: 625 km/h
-
Fegyverzet: két 20 mm-es gépágyú az orrban, két 20 mm-es mereven beépített gépágyú a törzs alján a fegyverbölcsőben, két 7.92 mm-es az orrba épített géppuska és egy-egy 13 mm-es géppuska a törzs két oldalán
-
Hajtómű: két 1750 LE-s Daimler-Benz DB 603A típusú, 12 hengeres, fordított hengerelrendezésű V-motor