„Az ember három módon érheti el célját: tervezéssel, munkával és imával." - George Patton

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Henschel Hs 129 csatarepülőgép

66
 
A He 129 tervével a Henschel cég az 1937 tavaszán egy viszonylag kicsi, de erősen páncélozott és a földi csapatok támogatására is alkalmas Schlachtflugzeugra, csatarepülőgépre kiírt pályázatra jelentkezett. A tiszta fémépítésű, szabadonhordó szárnnyal készített típus 1939 tavaszán repült először, akkor még két 465 Le-s (347 kW) Argus As 410 típusú, fordított hengerelrendezésű V-motorral. Csak 1942 áprilisában állították szolgálatba, Hs 129B-1 típusjellel és francia hadizsákmányból származó erősebb csillagmotorral. Az igen sérülékeny motor teljesítménye nem volt elegendő, de mivel a keleti fronton nagy szükség volt repülőgépekre, 843 darab Hs 129B készült el. A Hs 129B-2 a Hs 129B-1 továbbfejlesztése volt; 1943-ban repült először, ezt követően hamarosan megszüntették rajta a kiegészítő fegyverbölcsőket, ehelyett a törzs alá épített harckocsi-elhárító gépágyúk kerültek a gépre. A Hs-129 csatarepülőgépként 37 mm-es gépágyúval felszerelve hatékony fegyvernek bizonyult. Eredményességét jól mutatja, hogy a kurszki csatában 68 darab Hs-129 repülőgép 50 páncélost semmisített meg néhány óra alatt.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Hossz: 9,75 m

  • Magasság: 3,25 m

  • Fesztávolság: 14,23 m

  • Hatótáv: 560 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 9000 m

  • Szerkezeti tömeg: 4020 kg (felszálló tömeg: 5250 kg)

  • Csúcssebesség: 407 km/ó

  • Fegyverzet: két 20 mm-es, mereven beépített gépágyú és két 13 mm-es, mereven beépített géppuska a törzs alsó és felső részén, lehetőség egy mereven beépített gépágyú vagy négy 7,92 mm-es géppuska felszerelésére a törzs alá és 450 kg-os bombateher

  • Motor: két 700 Le-s (522 kW) Gnóme-Rhóne 14M-4/5 típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább