Magyarország az 1920-1922 közötti időben erős kapcsolatot épített ki a holland Fokker céggel, ami 1926-ban gyümölcsözött, mivel Magyarország a korabeli árakhoz képest igen olcsón beszerzett pár példányt a Fokker C VD típusból. Az eredetileg Fokker márkájú gépeket a mérnökök lassúnak, és alulkormányozottnak találták, és azonnal elhatározták, hogy az eredeti Hispano Suiza motort, amely 300 lőerős teljesítményt volt képes csupán leadni lecserélik egy erősebb magyar motorra. Azonban a magyar piacon nem akadt egyetlen egy a célra megfelelő típus sem. Végül a Weiss Manfred saját tervezésű motorját a Jupiter VI-t szerelte a gépbe. Ezzel a motorral a repülő teljesítménye megugrott, és elérte a kívánt 420 lóerőt. A gép az új motorral 270 km/h végsebességet és 730 km-es hatótávot kapott. Fegyverzete igen gyér maradt azonban, a két Gebauer rendszerű 8 mm-es géppuska igazából csak önvédelmi célokra volt elég. A fent említett géppuskák mellett 100 kg bombaterhet vihetett magával a gép, az eredeti konstrukció szerint. Az átépített gép jól manőverezhető lett, és mivel a biplán kétszemélyes volt, a pilótának csak a repülésre kellett figyelnie a felderítés sokkal hatékonyabbnak bizonyult a típussal. A nagyobb motor lehetővé tett egy hátratüzelő géppuska beépítését a megfigyelőnek, a két Gebauer rendszerű előretüzelő mellé. A mérnökök felfigyeltek arra, hogy a motor teljesítményének növelésével talán a bombaterhet is növelhetnék. Végül 20%-al nőtt a bombateher, és a gép manőverezhetősége sem romlott. 1938-ban visszaminősítették másodvonalbeli szolgálatra.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 9,75 m
-
Magasság: 3,75 m
-
Fesztávolság: 15,30 m
-
Hatótáv: 760 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 6800 m
-
Szerkezeti tömeg: 2100 kg
-
Felszálló tömeg: 2600 kg
-
Csúcssebesség: 270 km/h
-
Fegyverzet: 2 db 7,92 mm-es Gebauer 26/31 M előre tüzelő géppuska; 1 db 7,92 mm-es Gebauer 34 M forgatható géppuska a megfigyelő ülésénél; 100 kg bombateher
-
Hajtómű: egy 420 Le-s Weiss Manfred Jupiter VI-t motor