Bf 109-G vadászgép
A legnagyobb számban gyártott Bf-109 variáns története jelentős magyar vonatkozással is bír. A magyar Királyi Légierő nemcsak repülte ezeket a típusokat (G-2, G-4, G-6, G-14), de a Magyar Waggon és Gépgyár Rt. a német magyar repülőgép gyártási együttműködés keretében gyártotta is ezeket a változatokat. Összesen 546 darab Bf 109 G került le a magyar gyártósorról, ám ennek legjelentősebb részét a Luftwaffe kapta meg és csak kis hányada került a Magyar Királyi Légierő kötelékébe. Az első Gusztáv gépek 1943 végén kerültek ki a magyar alakulatokhoz: Budapestre, Kolozsvárra, Szolnokra.
TECHNIKAI ADATOK (G-6)
-
Sebesség: 640 km/h (6300 m-en)
-
Hatótávolság: 850 km (póttankal 1000 km)
-
Legénység: 1 fő
-
Hossz: 8.95 m
-
Magasság: 2.60 m
-
Fesztávolság: 9.925
-
Súly: 2,247 kg (harckészen 3148 kg)
-
Motor: Daimler Benz DB-605 A-1, folyadékhűtéses 12 hengeres fordított elrendezésű V-motor, 1400 LE
-
Fegyverzet: 2 db MG 131 géppuska, MG 151/20 gépágyú, egy 300 l-es póttank vagy egy 250 kg-os bomba vagy 4 db 50kg-os bomba, 2 db WGr.21 rakéta