1934-ben a Yokosuka mérnökei a haditengerészet megrendelésére egy kétmotoros, nagyméretű repülőcsónak tervein kezdtek el dolgozni. 1936-ban került sor a prototípus első repülésre, ahol a Yokosuka H5Y típusjelű repülőcsónak meghajtásáról két 895 kW teljesítményű Mitsubishi Shinten 21 csillagmotor gondoskodott. 1936-40 között összesen 20 darab gép épült meg és Type 99 jelöléssel állt szolgálatba. Rövid időn belül kiderült, hogy - bár meglehetősen nagy a hatótávolsága - a gép rendkívül gyenge teljesítményt nyújt majdnem minden tekintetben, emiatt a további gyártását leállították. A világháború elején már csak szállítási feladatokat látott el, majd onnan is kivonták a megmaradt példányokat és ezután már csak kiképzésre használták ezeket a nagyméretű gépeket.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 20,52 m
-
Magasság: 6,71 m
-
Fesztávolság: 31,58 m
-
Hatótáv: 4800 km
-
Személyzet: 5 fő
-
Csúcsmagasság: 5200 m
-
Szerkezeti tömeg: 7070 kg (max. felszálló tömeg: 11 500 kg)
-
Csúcssebesség: 303 km/h
-
Fegyverzet: három 7.7 mm-es géppuska, és 2 darab 250 kg-os bomba
-
Hajtómű: két 1200 Le-s Mitsubishi MK1A Shinten-21 motor