Kétüléses, tengeralattjáróról bevethető felderítő hidroplán. Ezt a meglehetősen kisméretű gépet kifejezetten tengeralattjárók fedélzetére fejlesztették ki, és a japán gyakorlat szerint azok csőszerű hangárjában szétszerelve szállították. Ezek a tengeralattjárók egy-egy osztag vezérhajójaként elsősorban felderítési feladatokat kaptak, így nagy hasznát vették a fedélzetükre telepített repülőgépnek. A Yokosuka E14Y először 1939-ben repült, de csak négy év múlva - 1943-ban - állították szolgálatba. Összesen 138 darab készült belőle. Ilyen típusú hidroplánnal szerelték fel például a Junsen Type J-3 hosszújáratú tengeralattjáróosztály mindkét hajóját (I-7 és I-8), de több más tengeralattjárón is szerepet kaptak. Így már érthető, hogy miért ez a repülőgép volt az egyetlen a második világháború folyamán, amely az USA szárazföldi területét bombázta, mégha csak kisméretű gyújtóbombákkal is...
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 8,54 m
-
Magasság: 3,80 m
-
Fesztávolság: 11,02 m
-
Szerkezeti tömeg 1119 kg
-
Felszálló tömeg: 1450 kg
-
Személyzet: 2 fő
-
Fegyverzet: az alapváltozatnál nincs
-
Motor: egy 340 Le-s (254 kW) Hitachi Tempu 12 típusú léghűtéses csillagmotor
-
Hatótáv: 880 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 246 km/h; csúcsmagasság 5420 m