A Donryut 1938-ban tervezték, eredetileg a Mitsubishi Ki-21 leváltására szánták. Az új típus teljesítménye azonban annyira elmaradt a várttól, hogy inkább kiegészítő feladatokat kapott, mintsem a régit helyettesítették volna vele teljes egészében. Az első három prototípus 1939 augusztusában repült először, majd ezt követően hét nullszériás repülőgép került csapatpróbákra. 1941 augusztusától állították szolgálatba a Ki-49-1 jelű első sorozatgépeket, amelyekből 129 darabot gyártottak, két 1250 Le-s (932 kW) Nakajima Ha-41 csillagmotorral. Két altípusban 667 példány készült a Ki-49-II-ből, más, erősebb motorral, megnövelt páncélzattal és védőfegyverzettel. A Ki-58 változatból három prototípust gyártottak, elhagyták róluk a bombaterhet, a helyébe öt 20 mm-es gépágyú és három 12,7 mm-es forgatható gépfegyver került. A Ki-49 teljességgel alkalmatlan volt a tervezett feladat ellátására, így a háború második felében a típust leginkább csak másodvonalbeli feladatkörökben alkalmazták.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 16,81 m
-
Magasság: 3,76 m
-
Fesztávolság: 20,24 m
-
Hatótáv: 2400 km
-
Személyzet: 8 fő
-
Csúcsmagasság: 8160 m
-
Szerkezeti tömeg: 6070 kg
-
Felszálló tömeg: 10 150 kg
-
Csúcssebesség: 492 km/ó
-
Fegyverzet: 750 kg bombateher, 1 db 20mm Ho-1 Type 97 gépágyú, 5 db 7.7mm Type 89 géppuska
-
Hajtómű: 2 db Nakajima Ha-41 kétsoros csillagmotor (1 260 LE)