A Nakajima C6N háromüléses típust repülőgéphordozóról bevethető nagyhatótávolságú felderítőnek és torpedóvetőnek tervezték a Nakajima B6N "Tenzan" repülőgép felváltására. Elkészülte után Japán leggyorsabb hordozóról is bevethető géptípusának bizonyult, a maga 606 km/h (6100 méteren) sebességével. A prototípus első repülésére 1943. május 15. kora reggelén került sor, a gép ekkor különlegesen kedvező körülmények között elérte a 639 km/h sebességet. 1944-ben került ki a csapatokhoz. A típus egyik gépe első első bevetéséről a következő rádióüzenetet küldte haza: "Egyetlen egy Grumman sem ért a nyomunkba!" A háború végéig összesen 379 darab gép került ki a gyártásból, négyféle (kétüléses felderítő, torpedóvető, éjszakai vadász és egy 1980 Le-s turbófeltöltéses prototípus) változatban.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 11,10 m
-
Magasság: 3,96 m
-
Fesztávolság: 12,50 m
-
Hatótáv: 5280 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 10 750 m
-
Szerkezeti tömeg: 1955 kg
-
Felszálló tömeg: 4500 kg
-
Csúcssebesség: 606 km/h
-
Fegyverzet: egy 7,9 mm-es géppuska
-
Hajtómű: egy 1990 LE-s Nakajima Homare 21 típusú kétsoros csillagmotor