1928-ban a japán haditengerészet megvásárolt egy Boeing 69-B (F2B-1), majd egy évvel később négy Boeing 100 (lényegében azonos az F4B-1el) típusú amerikai gépet, melyeket bemutattak a japán ipar képviselőinek. A Nakajima gyárban - ahol korábban már több Gloster Gambet épült -, vállalkoztak egy hasonló japán repülőgép tervezésére és megépítésére. Így jött létre a Nakajima A2N, az addigi A1N1 gépek leváltására. 1930-ban repült először, és még ugyanebben az évben szolgálatba állították Type 90 jelölésse, mint repülőgéphordozókról bevethető vadászgépet. Az új, kétfedelű, merev futóműves vadászgépbe elődjénél lényegesen erősebb motor került, ami jelentősen megnövelte a repülőgép teljesítményét. A gépeket egyaránt rendszeresítették Hosho, Kaga és Ryujo hordozókon. Sorozatgyártásban 1932 és 1936 között összesen 166 gép készült el három típusváltozatban (A2N I-III - 100 db), köztük kétüléses kiképzőgépek (A3N - 66 db) is.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 6,18 m
-
Magasság: 3,03 m
-
Fesztávolság: 9,37 m
-
Hatótáv: 500 km
-
Személyzet: 1 fő
-
Csúcsmagasság: 9000 m
-
Szerkezeti tömeg: 1045 kg
-
Felszálló tömeg: 1500 kg
-
Csúcssebesség: 292 km/ó
-
Fegyverzet: két 7,7 mm-es mereven beépített géppuska
-
Hajtómű: egy 450 Le-s (336 kW) Nakajima Kotobuki 2 léghűtéses motor