A második világháborúban kategóriájának egyik legjobb és minden idők egyik legelegánsabb repülőgépét, a Ki-46-ost kimondottan magassági felderítőgépnek tervezték. A gépre 1937-ben írtak ki pályázatot, és a Ki-46 prototípusa 1939 novemberében repült először. A berepülés kiváló eredményt hozott, ezután 34 darab Ki-46-I jelű, kezdeti sorozatgépet rendeltek meg 900 Le-s (671 kW) Mitsubishi Ha-26-I típusú csillagmotorral. A teljes egészében hadrafogható változatból, a Ki-46-II-ből 1093 példány épült, nagyobb teljesítményű motorral. A repülőgépet valóban nem lehetett elfogni. Néhány gépet később rádió- és navigációs iskolagéppé módosítottak, ehhez emelt szintű, második fülkét alakítottak ki a szokásos pilótafülke mögött. A típus fontos szerepet játszott a korai csendes-óceáni csatákban, de ahogy a szövetségesek vadászereje fejlődött, a Ki-46-II veszteségei növekedtek. 1942 végén a Császári Japán Hadsereg Légiereje megrendelte a Ki-46-III-ast, elődje feljavított változatát. Az első két prototípus 1942 decemberében repült először, erősebb motorokkal, megnövelt üzemanyagtartályokkal és kisebb ellenállású pilótafülke-tetővel. 1942 és 1945 között 609 db Ki-46-III készült el, az 1940 és 1944 között gyártott Ki-46-II-esek későbbi sorozataival párhuzamosan. A Ki-46-III vitathatatlanul a második világháború legjobb, nagyszámban gyártott hadászati felderítő repülőgépe volt, nagy hatótávval, sebességgel és csúcsmagassággal. Ezek a jellemzők valóban lehetetlenné tették a szövetséges vadászgépek pilótái számára a repülőgép elfogását. A Ki-46 valamennyi változatából összesen 1742 repülőgép készült el.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 11,07 m
-
Magasság: 3,85 m
-
Fesztávolság: 14,72 m
-
Hatótáv: 4000 km
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 10 400 m
-
Szerkezeti tömeg: 4010 kg
-
Felszálló tömeg: 5910 kg
-
Csúcssebesség: 630 km/ó
-
Fegyverzet: egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén
-
Hajtómű: 2 db 1500 Le-s Mitsubishi Ha-112-II típusú, 14 hengeres kétsoros csillagmotor